Bolesti krčnej chrbtice

V prípade bolesti krčnej chrbtice odporúčame použiť prístroj Ulticare LT99 maxi. Ulticar maxi pôsobí analgeticky, zmierňuje bolesť. Využívame tiež účinok uvoľňujúci svalové napätie(myorelaxačný) a účinok zlepšujúci prietok krvi(vazodilatačný).

Bolesti krčnej chrbtice trápia predovšetkým ľudí so sedavým zamestnaním, so zlým držaním tela a tých, ktorí spia v zlej polohe alebo na nevhodnej posteli. Ak vás aj v súčasnosti problémy tohto druhu netrápia, nie je vylúčené, že sa im neskôr vyhnete. Stačí si len spomenúť na to, koľko času trávite v aute, za počítačom, v predklone a inej nevhodnej polohe. Zanedbávať nemožno ani drobné úrazy hlavy a krku, pretože nikdy neviete, aké následky to môže priniesť.

Problémy s krčnou chrbticou sa zvyčajne prejavujú slabou únavou a bolesťami šije. Tie sa postupne zintenzívňujú až do takej miery, že sa začnete vyhýbať niektorým polohám hlavy a krku a stupňovať sa môžu až tak, že nakoniec sa nedokážete ani otočiť alebo nakloniť. Bolesti môže sprevádzať nevoľnosť, závrat a silné bolesti hlavy.

Ignorovať bolesti sa nevypláca, stav sa vám môže len zhoršovať. Bez pomoci lekára a fyzioterapeuta sa bolestí krčnej chrbtice nezbavíte. Problémom možno predchádzať. Dbajte na to, aby ste spali na vhodnom matraci, predovšetkým však dbajte na to, aby ste si pri práci za počítačom urobili prestávky a precvičili stuhnuté svalstvo. Ľuďom s takýmito problémami odporúča, aby sa nebáli zájsť za lekárom alebo do rehabilitačného centra, kde im vhodné cviky poradia.

Cvičenia na krčnú chrbticu

Zrejme najzásadnejšou prevenciou pred bolesťami krčnej chrbtice, ale aj riešením, ktoré pomáha, je cvičenie Pri pravidelnom cvičení špeciálnych cvikov na uvoľnenie krčnej chrbtice sa svaly v okolí prehrievajú a prekrvujú. Cvičenie zároveň dokáže určité svaly posilniť a pretiahnuť. Ak však máte akútny problém, s cvičením radšej počkajte, aby ste si náhodou neublížili a cvičiť začnite až po konzultácii s lekárom.

Nehanbite sa zacvičiť si vždy, keď cítite napätie v oblasti chrbtice, krku a ramien. Ak sa vám pri cvičení krúti hlava a máte sklon k závratu, roznožte sa a nechajte otvorené oči. Počet cvikov nepreháňajte, nikdy necvičte dlhšie ako po hranicu bolesti.