1. Tzv. tehličky na bruchu nie sú pre pevnosť a podporu chrbtice dôležité. Sú skôr estetickou stránkou a výsledkom cvičenia. Chrbticu chránia a držia tzv. priečny a šikmý brušný sval. Na ich posilnenie sú dobré napínacie, ťahové a brzdiace cviky, ale v takom rozsahu, aby cvičenie nebolelo. Možno nebudete mať tehličky, ale telo bude pevné a vystreté.

2. Cvičenie nalačno nie je vôbec vhodné. Bez prísunu energie je cvičenie trápením, je neefektívne a navyše namiesto tukov sa v takomto prípade spaľuje  svalová hmota. Ide teda presne o opačný účinok toho, čo sme cvičením chceli dosiahnuť. Takže: niečo pred cvičením zjedzte, nemusí to byť, pravdaže, päť rezňov alebo guľáš s deviatimi knedlíkmi.

3. Brušáky nie sú najvhodnejším cvikom pre netrénovaných ľudí. Väčšinou totiž majú všetci tendenciu začínať práve nimi a ťahajú sa z ľahu do sedu často trhom. Okrem rizika poškodenia krčných stavcov tlačia často na seba aj stavce bedrové. Keď už chcete brušáky, lepšie je robiť iba menší uhol a pomalšími pohybmi.

4. Rovnako sú na tom tzv. kľuky. Ak ich robíte správne, posilnia veľké množstvo svalov. Ak ich robíte neodborne, môžete si skôr ublížiť. Napríklad polohou hlavy. Mnoho ľudí má pri cviku hlavu natiahnutú dopredu alebo sa naopak pozerajú veľmi pod seba. Takéto cvičenie môže po dlhšom čase viesť k nenapraviteľnému poškodeniu krku. Hlava má byť pri kľukoch v neutrálnej polohe v rovine tela.

5. Zlé dýchanie. Niektorým ľuďom je oveľa prirodzenejšie ísť do nádychu v silovej časti cviku. Ale nádych má prísť práve v negatívnej časti cviku, výdych v aktívnej. A už vôbec nie je vhodné zadržiavať pri cvičení dych. Okrem toho, že môže prísť tzv. seknutie v niektorej časti chrbtice, zadržiavanie dychu vedie k nedostatku kyslíku v krvi a tým k rýchlemu vyčerpaniu.

Ak už máte s chrbticou problém, treba všetky cvičenia robiť s rozumom a mierou. Bolesť v chrbtici totiž avizuje, že telo nefunguje presne podľa optimálnych pravidiel. Ľahko sa môže stať, že si chrbát neposilníte, ale si naopak ublížite. Chrbtica je totiž veľmi citlivý aparát. Viac sa o problémoch s chrbticou a o pomoci pri bolestiach chrbta, krížov a kĺbov bez tabletiek môžete dočítať na: https://www.orin.sk/bolesti-chrbtice/. Moderná metóda pomocou pulznej magnetoterapie sa dá aplikovať aj doma, bez objednávania sa na rehabilitáciu. Priamo o vhodnom prístroji čítajte tu: https://www.orin.sk/ulticare/.

Pin It on Pinterest